פוסט אורח – מדוע אני מצביע לתנועה הירוקה מימד…

פוסט אורח – מדוע אני מצביע לתנועה הירוקה מימד…

הילה, מאוד הזדהיתי, המון תודה על הרשות לצטט:

“טוב, אז רבים מכם בוודאי מכירים אותי ויודעים שמזה שנים אני עוסקת בפעילות סביבתית, נלחמת ומטיפה בנושא. היום אני רוצה לדבר קצת על אקטיביזם. כשמתייחסים למושג אקטיביזם סביבתי, לכל אחד מאיתנו יש את היכולת לפעול ולעשות, וקיימת סקאלה מאוד נרחבת של פעולות שניתן לבצע בכדי לתרום לנושא הסביבתי. כל אדם בהתאם לאישיותו, תפיסת עולמו וכמות הזמן שברשותו מחליט כמה הוא מוכן להקדיש מעצמו לנושאים שחשובים לו.
לסקאלה הזו, יש את הקצה האחד שבו נמצאים אנשים שנוקטים בפעולות קטנות כגון זריקת בקבוקי פלסטיק לפח מחזור, חתימה על עצומות וכדומה. בצידה השני של הסקאלה נמצאים אנשים שבחרו לנקוט בגישה יותר אקטיביסטית אשר מארגנים הפגנות, קושרים עצמם לעצים, חוקרים, מקימים עמותות ונלחמים מידי יום על נושאים סביבתיים.

אינני שופטת אף אדם על המקום שבחר להתמקם על אותה סקאלה מאחר וכל אחד מאיתנו בוחר את אורח החיים שהכי מתאים לו. יחד עם זאת, ברור לי שהחברה לא הייתה יכולה להתקיים ללא האקטיביסטים.

לצערי הרב, כיום המציאות השתנתה. המצב הסביבתי במדינת ישראל הולך ומתדרדר כפי שניתן לראות בדו”ח העוני הסביבתי 2008 וקצת קשה לנו לשבת בשקט על הכיסא ולהסתפק בהשלכת בקבוקים לפח המחזור. גרוע מכך – ההנהגה שלנו מוכיחה לנו שוב ושוב שאין לנו על מי לסמוך שיטפל בנושאים אלה.

נוכח המצב הסביבתי המתדרדר והעדר הנהגה שלטונית שמטפלת בנושא, בבחירות 2009, החליטה חבורה ראויה של אנשים המשתייכת לצד האקטיביסטי של הסקאלה לעשות מעשה ולפנות אל הפוליטיקה על מנת לנסות לעשות שינוי אמיתי מבפנים והקימו את התנועה הירוקה- מימד. בראשות התנועה עומדים ערן בן ימיני – שהקים את ארגון מגמה ירוקה, פרופ’ אלון טל שהקים את ארגון אדם טבע ודין, איריס האן – נציגת הארגונים הסביבתיים במועצה הארצית לתכנון ובניה, הרב מיכאל מלכיאור – ראש השדולה הסביבתית בכנסת ועוד רבים וטובים אחרים.

התנועה הירוקה- מימד נותנת מענה לכל אחד ואחת מאיתנו שהנושא הסביבתי- חברתי נוגע לליבו. לאלה שמאסו במפלגות שמזלזלות בנו כציבור ובמשך שנים מזניחות נושאים חשובים כמו חינוך, סביבה וחברה.

בבחירות 2009 אני בוחרת לשים את האות ‘ה’ בקלפי מכיוון שבפעם הראשונה מצאתי מפלגה שמצליחה לייצג באופן מושלם את תפיסת עולמי. ומכיוון שאני יודעת שכשאנשי התנועה ייצגו אותי בכנסת אוכל לישון יותר בשקט ולדעת שיש מישהו שדואג לאינטרסים שלי.

ציניקנים יגידו איך קול אחד יכול להשפיע? או איך מפלגה כה קטנה יכולה להשפיע אני רק אצטט את שירו של אריק איינשטיין: “סך הכל רציתי לטפטף טיפה, כי טיפה עוד טיפה עוד טיפה תהיינה לים…” – כי מי שמצביע משפיע.

למידע נוסף על התנועה הירוקה נוסף הקליקו

http://hayeruka-meimad.org.il/

התנועה הירוקה מימד

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *